loading...

موسسه جامع خدمات هنری اپیزود فیلم

هنگامی که تبلیغ کنندگان و ناشران برای اولین بار تحقیقات خود را در زمینه بازاریابی برنامه ای آغاز می کنند ، اصطلاحات Platform Management Data (DMP) و Demand Side Platform (DSP) در متن خرید رسانه از طری

اپیزود فیلم بازدید : 77 چهارشنبه 12 آذر 1399 نظرات (0)

هنگامی که تبلیغ کنندگان و ناشران برای اولین بار تحقیقات خود را در زمینه بازاریابی برنامه ای آغاز می کنند ، اصطلاحات Platform Management Data (DMP) و Demand Side Platform (DSP) در متن خرید رسانه از طریق بازارهای آنلاین ظاهر می شوند. اما این دو مفهوم دقیقاً چیست و چرا اهمیت دارند؟ آیا باید یکی را روی دیگری استفاده کرد؟

DMP ها و DSP ها برنامه های نرم افزاری تبلیغاتی برنامه ای مبتنی بر ابر هستند که برای چند منظور مختلف ، یعنی جمع آوری داده ها و اتوماسیون خرید فضای تبلیغاتی استفاده می شوند. حتی اگر اغلب از آنها با هم استفاده می شود ، این دو مفهوم در واقع کاملاً متفاوت هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد DMP ها و DSP ها و تفاوت آنها بیشتر بخوانید.

DSP چیست؟

Demand Side Platform به سادگی سیستم مناقصه ای است که با یک رابط شخصی ساده ، شکاف بین خریداران آگهی و سیستم عامل های عرضه را از بین می برد. براساس پیشنهادات برنامه ای یا زمان واقعی ، DSP ها اساساً "واسطه" بین تبلیغ کنندگان و ناشران هستند. DSP مخزن مورد نیاز برای خرید و فروش موجودی آگهی به صورت آنلاین را فراهم می کند. به طور موثر ، آنها بستر اصلی تجارت رسانه برای خریداران رسانه های برنامه ای هستند. در روزهای گذشته ، تبلیغ کنندگان و ناشران مجبور بودند رقص خرید و فروش را به صورت دستی انجام دهند. DSP ها روند کار را آسان می کنند ، به ویژه در زمینه خرید تبلیغات برنامه ای.

DMP چیست؟

سیستم مدیریت داده قطعه مرکزی فناوری مبتنی بر ابر است که توسط یک تبلیغ کننده یا آژانس تبلیغاتی آنها برای جمع آوری ، سازماندهی و مدیریت بخش قابل توجهی از داده ها از منابع مختلف استفاده می شود. DMP با محبوبیت طرفین خرید و فروش تبلیغات برنامه ای در چند سال گذشته ، محبوبیت زیادی پیدا کرده است ، یعنی به این دلیل که هر دو تبلیغ کننده می خواهند مخاطبان مناسب را از طریق تجزیه و تحلیل در کانال های تبلیغاتی مختلف ردیابی و هدف قرار دهند. "ارکان" اساسی DMP ها جمع آوری ، متحد سازی ، سازماندهی ، فعال سازی و تجزیه و تحلیل است. اساساً ، یک DMP انواع مختلف داده ها را تحت یک سیستم عامل یعنی داده های ناشران ، شرکا و مارک های تبلیغاتی متحد می کند.

چگونه این دو متفاوت هستند؟

DMP با DSP بسیار متفاوت است. با این حال ، می توان از این دو به عنوان بخشی از اکوسیستم خرید رسانه ای برنامه ای استفاده کرد. آنها در کنار هم کار می کنند ، به عنوان مثال ، می گویند شما از Lotame به عنوان DMP خود استفاده می کنید ، سپس می توانید اجازه دهید (یا اجازه دهید) که همه یا بعضی از مخاطبان خاص در DSP شما قرار بگیرند. بنابراین ، بگویید شما از Xandr به عنوان DSP خود استفاده می کنید ، پس از اینکه این اجازه را دادید ، اکنون می توانید در بخشهایی به عنوان بخشی از خرید رسانه خود فعال شوید. ممکن است هزینه های مرتبطی با این بخشها در معرض باشد ، اما این توافق نامه های DMP و DSP شما تعیین می شود.

آژانس های تبلیغاتی چه کاری انجام می دهند؟

اکنون ، جایی که ممکن است برخی از سردرگمی ها وجود داشته باشد ، این است که DSP هایی مانند Xandr دارای ویژگی های اساسی DMP هستند که به طور طبیعی در سیستم عامل خود قرار دارند. این امکان را برای شما فراهم می کند تا هر عملی را که انتظار دارید در DMP انجام دهید ، یعنی جمع آوری داده ها و فعال سازی برای فعالیت ها ، انجام دهید. بزرگترین تفاوت در اینجا این است که DSP ها با DMP پایه از نظر عملکردی از ویژگی های پیشرفته مانند پاکسازی داده ها یا استفاده از اطلاعات دموگرافیک و غیره برخوردار نیستند. بنابراین هر دو سیستم عامل DMP و DSP می توانند داده ها را از وب سایت ها یا صفحات فرود و غیره جمع آوری کنند ، اما DSP ها فقط می توانند سطح اساسی کاربر را جمع آوری کنند داده ها ، که محدود است. با استفاده از DMP ، می توان داده ها را از منابع مختلف مانند مجموعه داده های آفلاین ، CRM ها ، ایمیل ، ویژگی های رسانه و غیره جذب کرد. علاوه بر جمع آوری اطلاعات ، DMP ها عملکرد صادراتی بهتری نسبت به DSP دارند. داده های جمع آوری شده در DSP به طور کلی قابل حمل نیستند.

بنابراین ، از آنجا که برخی از DSP ها دارای ویژگی های جمع آوری داده هستند ، آیا این بدان معنی است که DMP ها واقعاً مورد نیاز نیستند؟ بستگی دارد تبلیغاتی که با استفاده از داده های شخص اول خود کمپین های رسانه ای را اجرا می کنند ، باید در سیستم عامل های مدیریت داده سرمایه گذاری کنند تا داده ها را تقریباً از هر منبع انتخاب کنند ، که در مورد بازاریابی فوق العاده ارزشمند است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 185
  • بازدید سال : 1,163
  • بازدید کلی : 6,460